Nic dziwnego, że dropshipping cieszy się coraz większą popularnością wśród osób, które prowadzą własny biznes w sieci. Ta opcja niweluje konieczność zamrażania swojego kapitału i ogranicza obowiązek utrzymywania drogich magazynów. Sprawdź, na czym polega dropshipping i jakie zalety wykazuje. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz go rozwinąć, tym samym przegonić swoją konkurencję, skorzystaj ze współpracy z hurtowniami i ciesz się szerokim asortymentem w e-sklepie. Dowiedz się o tym modelu biznesowym więcej już teraz.
Co to jest dropshipping?
Dropshipping to model współpracy sklepów online z bezpośrednimi producentami oraz hurtowniami, które oferują towary różnego rodzaju. Sama współpraca polega na pośrednictwie w sprzedaży. Sklep online wybiera z oferty hurtowni konkretną gamę produktów i narzuca swoją marżę. W przypadku zamówień internetowych to hurtownia zajmuje się wysyłką towaru do klienta. Co więcej, sklep internetowy nie magazynuje również towaru, co znacząco minimalizuje koszty związane z prowadzeniem takiego biznesu.
Korzyści dla hurtowni i sklepów online
Trzeba przyznać, że dropshipping przynosi wymierne korzyści zarówno e-sklepom, jak i hurtowniom. Sklepy internetowe nie muszą zamrażać swojego kapitału, nabywając towar, który dopiero ma być sprzedany klientom. Nie musi również organizować magazynu, w którym towar będzie przechowywany. Co więcej, sklepy online nie zajmują się również w tym przypadku wysyłką zamówień, co znacznie zmniejsza koszty związane z koniecznością zatrudniania personelu do obsługi klienta oraz skraca czas, jaki trzeba poświęcić na pakowanie zamówień, adresowanie oraz wysyłkę
Z drugiej strony można opisać wiele zalet dla hurtowni, które współpracując ze sklepami internetowymi, zyskują nowy rynek zbytu bez konieczności ponoszenia kosztów na działania reklamowe w celu zdobywania klientów.
Dropshipping to wygodna forma współpracy dla wszystkich graczy rynku e-commerce. Czy zatem można mówić o jej wadach? Ryzykowna jest odpowiedzialność hurtowni za wysyłkę, bo wszelkie błędy w tym procesie rzutują na wizerunek e-sklepu. Właśnie dlatego, zanim wybierzesz tego rodzaju podmioty do współpracy, dokonaj analizy ich wiarygodności. Korzystając z platformy Sellasist, możesz liczyć na szeroki wybór sprawdzonych hurtowni, które mają już duże doświadczenie w dropshippingu i doskonale wiedzą, jak sprawnie działać w tym zakresie.
Niski wkład własny, prosty proces zakupowy, minimalizacja kosztów już na etapie sprzedaży, to największa atuty dropshippingu. Z drugiej strony trzeba mieć na uwadze sporą konkurencję oraz brak kontroli nad jakością wysyłanych do klientów towarów. Dlatego taka współpraca powinna przebiegać przy całkowitym zaufaniu tylko ze zweryfikowanymi hurtowniami.