Co powinien zawierać newsletter?

0
2100
newsletter i jego wykorzystanie

Budowanie relacji z klientem to podstawa, jeśli weźmiemy pod uwagę powodzenie prowadzonego sklepu online i generowanie coraz większych zysków. Na sukces wpływa wiele czynników, ale nie ma wątpliwości, że jednym z najważniejszych jest kanał komunikacji w formie e-mail marketingu. Jedną z form kontaktu z potencjalnym nabywcą asortymentu Twojego sklepu może być newsletter. To informacje dostarczane regularnie na skrzynkę mailową do zainteresowanego ofertą poprzez subskrypcję. Sprawdź, jak powinien wyglądać skuteczny newsletter.

 

Stwórz listę mailingową

Przede wszystkim, abyś mógł wysyłać marketingowe informacje do potencjalnych klientów, musisz stworzyć ich bazę. Potrzebna jest zgoda użytkownika sieci oraz jego adres e-mail. W tym celu doskonałym narzędziem jest specjalny formularz na stronie sklepu online, który wypełnia zainteresowany wraz ze wskazaniem adresu e-mail. Dzięki temu subskrypcja newslettera jest całkowicie legalna, a przede wszystkim chciana. Nic tak nie odstrasza klienta sklepu www jak zasypywanie go informacjami o kolejnych ofertach, którymi ten wcale nie jest zainteresowany.

Dodajmy, że współpracując z Sellingo otrzymujesz specjalny moduł do stworzenia i funkcjonowania bazy mailingowej w pakiecie, dzięki czemu automatyczna wysyłka newslettera nie będzie żadnym problemem.

Strategia wysyłki newslettera

Oprócz wartościowej, krótkiej, ale zwięzłej informacji, jaka znajdzie się w newsletterze, istotna jest cała otoczka i strategia. Chodzi o to, by newsletter nie okazał się zbyt nachalną reklamą. Ma być wartością dodaną, która wywoła jeszcze większe zainteresowanie sklepem online.

Sellingo oferuje gotowe szablony, dzięki czemu stworzenie newslettera jest proste, a wysyłana wiadomość zawsze atrakcyjna wizualnie.

Sam newsletter powinien być dopasowany do grupy docelowej, należy dobrze przemyśleć treść – to krótka informacja, ale priorytetowa, patrząc na spodziewane efekt sprzedażowy. Istotny jest nagłówek wiadomości, to on robi pierwsze wrażenie i zapada w pamięć, musi informować. W newsletterze warto zadawać pytania, zwracać się bezpośrednio do odbiorcy, wskazywać mu wartości i obietnice korzyści. Źle skonstruowana wiadomość może odnieść zupełnie odwrotny skutek.

Pamiętaj, że newsletter to informacja, a nie reklama, która działa na podświadomość.

Warto unikać spamu. Co to oznacza w praktyce? Nie wysyłaj newslettera zbyt często, nie męcz potencjalnego klienta. Ustaw regularne mailingi, na przykład raz w tygodniu. Zwróć uwagę na responsywność, Twój newsletter powinien być dostosowany do wyświetleń na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że dzisiaj większość użytkowników sieci korzysta ze smartfonów, aniżeli dużych ekranów komputerów.

Co istotne, newsletter nigdy nie powinien być jedyną formą kontaktu z klientem, ale jedynie stanowić dodatek, uzupełnienie całościowej strategii marketingowej. Nie ma jednak wątpliwości, że jest koniecznym elementem, by przekazy były spójne, a wartościowe treści w zakresie oferowane w sklepie online asortymentu trafiały do grupy docelowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj