Click Shop – recenzja oprogramowania sklepu internetowego.

0
2574

Click Shop, to komercyjne oprogramowanie służące do zarządzania sklepem internetowym. Istotne jest tu słowo „komercyjne”… Tak, właśnie – korzystanie z tego narzędzia jest całkowicie odpłatne. Oprogramowanie to zostało wypuszczone przez home.pl – znany wszystkim podmiot udostępniający domeny internetowe i zasoby hostingowe. Zapraszamy do lektury poniższej recenzji, w której postaramy się dokładnie opisać możliwości narzędzia Click Shop i ocenimy jego opłacalność, biorąc pod uwagę koszty użytkowania platformy.

I. Instalacja i obsługa sklepu (podstawowej części panelu użytkownika).

1. Instalacja

Jak już napisaliśmy wcześniej, Click Shop to oprogramowanie które jest udostępnione WYŁĄCZNIE odpłatnie. Wbrew pozorom ma to swoje zalety – użytkownik nie musi pobierać skryptu i instalować go na swoim serwerze. W praktyce, wygląda to w ten sposób:
Pierwszy krok czyli wchodzimy na stronę główną oprogramowania

ClickShop-1

a następnie zjeżdżamy na dół i wybieramy odpowiednią dla nas opcję:

ClickShop-2

Jak widać, producent oprogramowania udostępnia nam kilka jego wersji. Możemy zamówić podstawową wersję programu Click Shop (przeznaczoną głównie dla początkujących, internetowych handlarzy) albo bardziej zaawansowaną wersję Premium, przygotowaną specjalnie dla bardziej doświadczonych właścicieli sklepów internetowych. W obydwu przypadkach, możemy zdecydować się na abonament roczny bądź dwuletni – z tym że „dwulatek” będzie nas kosztował o 20 procent mniej.

Warto dodać, że producent oprogramowania Click Shop postanowił ukazać różnice pomiędzy wersją podstawową i Premium. Oferta home.pl jest ukazana w sposób przejrzysty i wygodny dla potencjalnego Klienta. Niestety, ten ład i porządek burzy zastosowanie dziwnych pojęć, co do znaczenia których szczególnie początkujący Użytkownik może mieć poważne wątpliwości (np. ukazany w screenie „Pakiet korzyści”).

Różnice pomiędzy obydwoma opcjami nie dotyczą wyłącznie podstawowych funkcji. Nieco poniżej, znajduje się rozwijane menu, które informuje nas o pozostałych korzyściach wynikających z zakupienia wersji Premium.

clickshop-3

clickshop-4

clickshop-5

Po wybraniu interesującej nas wersji aplikacji, klikamy w przycisk „Zamów” a następnie – „Finalizuj zamówienie”. Pojawi się nam okno rejestracji/logowania do serwisu home.pl – posiadanie tam konta Użytkownika jest niezbędne do zakończenia procesu składania zamówienia. Sam proces rejestracji jest bardzo prosty i nie trzeba go dokładniej opisywać. Z kolei jeśli już posiadamy konto w serwisie, wyświetli się nam okno weryfikacji danych, w którym sprawdzimy nasze dane osobowe.

Jedyne co może nas zaskoczyć podczas weryfikacji danych to checkbox „Podaj hasło dla rejestrowanych usług…”. Jeśli zamawiana usługa Click Shop ma mieć własne, oryginalne hasło konieczne jest zaznaczenie wspomnianego okna. Jeśli tego nie zrobimy, system ustawi nam takie hasło jakie mamy do serwisu w home.pl.

Po zaznaczeniu wszystkich istotnych pól, klikamy w przycisk „Finalizuj zamówienie”. Od tego momentu nasza usługa Click Shop jest już zarejestrowana w home.pl.

WAŻNE
Od momentu zatwierdzenia zamówienia, mamy 14 dni na sprawdzenie funkcjonalności oprogramowania i de facto – na zapłacenie rachunku za usługę.

 

2. Panel administratorski

Panel administratorski oprogramowania Click Shop sprawia wrażenie bardzo przejrzystego i funkcjonalnego. Na pierwszy rzut oka, uderza tutaj okno statystyk, przypominające w znacznym stopniu statystyki znane z programu Sellingo. Jest to duży plus, zważywszy że użytkownik narzędzia może od razu sprawdzić (poglądowo) jak w ostatnim czasie kształtowała się sprzedaż.

clickshop-6

Jak widać, górna część interfejsu dzieli się na kilka kart. Są to:
– Pulpit – a więc inaczej panel administratorski
– Sprzedaż
– Klienci
– Asortyment
– Marketing
– Raporty
– Zawartość
– Narzędzia
– Konfiguracja

Szczególną uwagę, należy poświęcić tu widocznym w lewej części ekranu komunikatom sklepu. Dzięki nim, nasz sklep zyskuje swoistą autonomiczność. Przykład? Nie musimy sprawdzać stanu magazynowego każdego produktu z osobna. Jeśli wybranego produktu nie ma na stanie (bądź jest go bardzo mało) jesteśmy o tym automatycznie informowani. Plusem jest również widoczna poniżej oś czasu – w jasny i przejrzysty sposób informuje ona użytkownika o ważnych wydarzeniach (np. rejestracji nowego użytkownika, złożeniu nowego zamówienia itd.).

Wróćmy do opisywanego wcześniej okna statystyk. Jak już powiedzieliśmy wcześniej – jest ono bardzo funkcjonalne i przejrzyste. Zawdzięczamy to głównie możliwości definiowania przedziału czasowego, którego mają wspomniane statystyki dotyczyć.

Nieco poniżej, możemy zauważyć bardziej zaawansowane okno statystyk.

clickshop-7

Niestety, można odnieść wrażenie że obydwa okna powinny „zamienić się miejscami”. Choćby z tego powodu, że okno „Najnowsze zamówienia” jest dostępne dopiero po przewinięciu strony w dół. Z kolei menu statystyk, nie jest aż tak istotne i mogłoby zająć niższą pozycję w panelu administratorskim.

3. Karta „Sprzedaż” (podstrona „Zamówienia”).

clickshop-8

Karta „Sprzedaż” umożliwia nam zaawansowany podgląd historii wszystkich zamówień. Złożone zamówienia są przedstawione chronologicznie – co ułatwia ich wyszukanie w historii. Z poziomu karty możemy przejrzeć nie tylko samą historię zamówień, ale też sprawdzić czy też zmienić ich status. Możemy również zaznaczyć, czy otrzymaliśmy przelew za konkretny towar.

Jak już wspomnieliśmy, jest to okno poglądowe. Więcej informacji na temat konkretnych transakcji znajdziemy po najechaniu na przycisk „Akcje” widoczny w prawym, górnym rogu screenshota.
Zaletą tego okna jest możliwość szybkiego przejrzenia wielu informacji na raz (wartości zamówienia, sposobu dostarczenia towaru, sposobu płatności itd.). Do zalet powinniśmy też zaliczyć znajdujące się w górnej części okna filtry, umożliwiające wyświetlenie jedynie określonej części zamówień, według wcześniej zdefiniowanych kryteriów.

Wadą są zbyt mało czytelne pola „Akcje” i „Status” . Użytkownik (a szczególnie ten początkujący) może na pierwszy rzut oka czuć się przytłoczony nadmiarem funkcji, dostępnych z poziomu obydwu okien (np. po rozwinięciu menu „Status” mamy do wyboru 13 różnych statusów, w których można się trochę pogubić).

Jak można było zauważyć na screenie, karta „Sprzedaż” dzieli się na kilka podstron.
Kalendarz zamówień

clickshop-9

Z jego poziomu, możemy szybko przejrzeć daty zamówień i ich realizacji. Kalendarz jest o tyle wygodny, że pozwala on na szybkie przejrzenie w czasie wszystkich zamówień (szczególnie w przypadku nie zamkniętych jeszcze zamówień, które w kalendarzu są podkreślone kolorem). Ponadto, wydarzenia o szczególnej wadze (jak np. niezrealizowane zamówienia) są zaznaczone specjalnym wykrzyknikiem.

Po najechaniu na wybrany dzień, wyświetlą się nam wszystkie szczegółowe informacje dotyczące zamówień przypisanych pod tą konkretną datę.

Przesyłki

Ułatwiają zarządzanie zamówieniem i pozwalają na śledzenie drogi przesłanego towaru.

clickshop-10

– Koszyki Klientów

clickshop-11

Ta podstrona, pozwala na łatwe przeglądanie zawartości klienckich koszyków. Oprogramowanie Click Shop nie tylko zbiera informacje odnośnie realizowanych zamówień, ale też umożliwia przeglądanie zawartości koszyków Klientów, zanim zdążą oni złożyć zamówienia. Karta ta umożliwia więc sprawdzenie głównych upodobań Klientów i lepsze dopasowanie sprzedawanego towaru do ich zainteresowań.

Zaletą podstrony, jest możliwość przeglądania zbioru koszyków pod kątem adresu IP. Dlatego, żeby przejrzeć dokładną zawartość koszyków, nie jest potrzebna rejestracja w naszym sklepie. Zresztą jak widać na screenie – koszyki obejmują głównie osoby niezarejestrowane w serwisie.

Wadą tego rozwiązania jest to że… nie jest ono wcale przydatne Użytkownikom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z handlem internetowym. Jest to karta przeznaczona głównie dla doświadczonych e-handlowców.

– Aukcje

Podstrona ta, jest włączana dopiero w momencie, gdy uruchamiamy integrację z Allegro. Pozwala na wystawianie aukcji i tym samym – na dotarciu do większej liczby Klientów.

4. Karta Klienci (podstrona Klienci)

Z poziomu karty możemy przeglądać listę zarejestrowanych w naszym sklepie Klientów.

clickshop-12

Jak widać na załączonym screenie, z poziomu karty głównej możemy nie tylko przeglądać nazwy zarejestrowanych osób, ale też bardziej szczegółowe informacje o każdym z nich takie jak:
– adres mailowy
– grupę (poszczególnych Klientów można przypisywać do konkretnych grup)
– adres
– datę rejestracji w naszym sklepie internetowym
– aktywność (wyświetlaną w formie wygodnego znaczka, w oparciu o częstotliwość odwiedzin i zakupów)

Bardziej szczegółowe informacje, dotyczące każdego z Klientów możemy uzyskać po kliknięciu w przycisk „Akcje” a następnie – „Edytuj”.
Trzeba przyznać, że okno które w dalszym następstwie się otwiera umożliwia zapisanie wielu szczegółowych danych na temat każdego z Klientów:

clickshop-13

Mamy tu jasny podział na kilka sekcji:
– Dane podstawowe – umożliwiają (jak widać na screenie) wprowadzenie podstawowych danych na temat wybranego Klienta (a więc imienia i nazwiska), zmiany hasła i zdefiniowania, czy jego aktywność i potwierdzony e-mail mają być wyświetlane w głównej karcie „Klienci”.
– Książka adresowa – pozwala na przypisanie danego Klienta do książki adresowej, czyli w skrócie na wprowadzeniu do zbioru danych jego adresu.
– Lista zamówień i Zamówione produkty – definiuje zamówienia (zarówno zrealizowane jak też te niezrealizowane) które złożył dany Klient w określonym przedziale czasowym.
– Statystyka – a więc wszystko na temat aktywności danej osoby w naszym sklepie internetowym
– Program lojalnościowy – czyli informacja o wszystkich rabatach należących się Klientowi z racji częstych zakupów w naszym sklepie (o ile taką możliwość sobie wcześniej ustaliśmy).
– Koszyk i przechowalnia – a więc podgląd zawartości koszyka danego Klienta.
– Wyślij email – czyli w skrócie narzędzie umożliwiające komunikację z Klientem za pomocą skrzynki mailowej.

Wracając do karty „Klienci” dzieli się ona na kilka podstron:

Grupy Klientów

clickshop-14

Podstrona, umożliwia organizację Klientów w grupy z których każda może być dodatkowo edytowana. Grupy pozwalają na przypisywanie Klientów do konkretnych progów rabatowych. Można np. stworzyć (tak jak na załączonym obrazku) dwie grupy klienckie, z których jedna będzie obejmować nowe, zarejestrowane w naszym sklepie osoby a druga – Użytkowników, którzy już jakiś czas kupują w naszym sklepie. Oprogramowanie Click Shop pozwala na zdefiniowanie, czy nowe osoby mają być przyjmowane do wybranej grupy „z automatu” czy też – jedynie po wyrażeniu zgody właściciela sklepu. Niestety, skoro mówimy tu o jakieś automatyzacji, zabrakło nam możliwości przypisywania Klientów do wyższych grup rabatowych po spełnieniu określonych warunków (np. przekroczeniu wartości progowej kupowanych towarów).

Subskrybenci

clickshop-15

Podstrona ta, umożliwia definiowanie listy osób, zapisanych do emitowanego przez nas newslettera. W bazie znajduje się lista adresów e-mail, pod które jest wysyłany newsletter.

Grupy subskrybentów

Podstrona ta, umożliwia organizowanie subskrybentów w grupy.

 

5. Karta Asortyment (podstrona Produkty)

clickshop-16

Jak widać, karta ta umożliwia zaawansowany przegląd posiadanych przez nas towarów. Jak na Click Shop przystało, dane te na stronie głównej karty zostały przedstawione dość poglądowo (choć naszym zdaniem nieco chaotycznie – szczególnie w zakresie ceny).

W oknie głównym podstrony każdy z produktów możemy zdefiniować według kilku kryteriów:
– nazwy towaru
– kodu towaru
– liczby towaru na magazynie
– alarmie w przypadku gdy towaru jest bardzo mało
– stanu dostępności
– terminie wysyłki do Klienta (w zależności od stanu magazynowego)
– ceny
– aktywności

Do listy towarów, można dodawać kolejne pozycje. Każdą z pozycji, można dowolnie modyfikować. Po kliknięciu w odnośnik „Akcje” a następnie „Edytuj” wyświetli się nam następujące okno:

clickshop-17

I nieco niżej…

clickshop-18

Jak widać, interfejs jest tu bardzo rozwinięty i umożliwia skonfigurowanie mnóstwa różnych parametrów. Dodajmy, że na powyższych screenach mamy do czynienia wyłącznie z pierwszą sekcją „Dane podstawowe”. Kolejne są odpowiedzialne za:
– Opis – sekcja ta posiada wbudowany edytor tekstu (trzeba przyznać że dość zaawansowany). Umożliwia on wprowadzenie do rubryki z towarem jego krótkiego opisu.
– Galeria – w tej sekcji możemy wgrywać pliki graficzne, które będą przedstawiać sprzedawany przez nas towar.
– Kategoria dodatkowa – pozwala na przypisywanie konkretnego towaru do innych kategorii.
– Atrybuty
– Program lojalnościowy – sekcja ta umożliwia przypisanie konkretnego towaru do programu lojalnościowego.
– Promocje – sekcja daje możliwość zdefiniowania promocji na określony towar.
– Produkty powiązane – możemy tu zdefiniować listę produktów powiązanych z konkretnym, właśnie przeglądanym produktem.
– Warianty
– Pliki
– Dostawa – jest to dość ciekawa sekcja, pozwala bowiem na ustalenie konkretnych wymiarów zamawianych towarów. Dane te czasami są wymagane przez dostawców.
– Produkty cyfrowe
– Opinie – za pomocą rej sekcji, można zarządzać opiniami wystawionymi przez Klientów.
– Pozycjonowanie – sekcja odpowiedzialna za pozycję naszego produktu w wyszukiwarce Google. Sekcja pozwala między innymi na zdefiniowanie znaczników META, które są niezbędne w procesie pozycjonowania naszej strony.
– Aukcje

Kolejną podstroną w karcie „Asortyment” jest:
Kategorie

clickshop-19

Dzięki tej podstronie, możemy własnoręcznie definiować kategorie poszczególnych produktów. Do stworzonej przez nas kategorii, możemy przypisać określone atrybuty, które z kolei tworzymy w podstronie Atrybuty tej samej karty Asortyment. Również i tu mamy do dyspozycji wygodny edytor tekstu, przypominający nieco Worda.

Producenci

clickshop-20

Na tej podstronie, możemy wprowadzić nazwę firmy produkującej sprzedawany przez nas towar. Jak widać na screenie – możemy do niego przypisać również konkretne logo producenta. Jest to dużą zaletą, ponieważ w ten sposób oferowane przez nas towary przestają być anonimowe co zwiększa ich atrakcyjność u Klienta. W menu „Akcja” możemy edytować konkretny rekord firmy. Pewną wadą może być tu brak możliwości wprowadzenia bardziej zaawansowanych danych o konkretnym producencie. Jedyne dane, które możemy tam wprowadzić to wspomniane logo producenta i link do jego strony internetowej.

Atrybuty produktu

clickshop-21

Atrybuty produktu, umożliwiają jego lepsze zlokalizowanie w zasobach naszego magazynu. Są one przypisywane do poszczególnych kategorii. Na powyższej ilustracji, widzimy kilka podstawowych informacji o każdym z atrybutów. Chodzi o nazwę, ilość kategorii, ilość atrybutów i aktywność danego atrybutu. Po kliknięciu w menu „Akcje” a następnie „Edytuj” otwiera nam się okno zaawansowanej edycji atrybutów, zawierające dane podstawowe atrybutu, kategorie w których jest on zawarty i listę atrybutów.

Warianty produktu

clickshop-22

Warianty produktu w oprogramowaniu Click Shop umożliwiają sprzedaż tego samego towaru w różnych rodzajach. Naszym zdaniem, funkcjonalność ta świadczy o tym, że Click Shop jest sklepem przeznaczonym dla bardziej zaawansowanych sklepów internetowych.

Edycja wariantów jest możliwa po tradycyjnym kliknięciu w przycisk „Akcje” a następnie „Edytuj”. Kolejne wartości i kryteria można cały czas dodawać, edytować i usuwać a możliwości jakie pod tym względem daje nam to narzędzie są praktycznie nieograniczone. Wadą jest tu dość trudny interfejs użytkownika, który może sprawiać trudności nawet doświadczonym właścicielom sklepów internetowych.

6. Layout i obsługa sklepu (od strony Klienta).

Użytkownik nabywający oprogramowanie Click Shop, otrzymuje zaawansowane narzędzie za pomocą którego można naprawdę dużo… Jest to możliwe dzięki bardzo rozbudowanemu menu ustawień, które znajduje się w praktycznie każdej karcie panelu administratora. Zaawansowane ustawienia dotyczą nie tylko karty „Konfiguracja” (o czym zresztą będziemy jeszcze mówić w tej recenzji) ale również najprostszych elementów interfejsu jak np. zarządzania Klientami, atrybutami itd.

O zaawansowaniu tego oprogramowania świadczy również to że… z poziomu ustawień możemy zrobić dosłownie wszystko z interfejsem użytkownika. Przykład? Zmiana koloru fontów, nazw odnośników na stronie głównej sklepu, możliwość wczytania nowych interfejsów – to wszystko jest możliwe za pomocą kilku kliknięć.

Niestety, choć Click Shop jest oprogramowaniem z którego możemy korzystać wyłącznie w oparciu o płatną licencję, bardziej zaawansowane style musimy zakupić sobie sami. Koszt takiego motywu oscylujący gdzieś na poziomie 300 – 500 złotych wydaje się w tym przypadku trochę przesadzony…

II. Funkcjonalność sklepu

1. Ustawienia sklepowe

Użytkownik oprogramowania Click Shop może dokonywać zmian w sklepie z poziomu karty „Konfiguracja” znajdującej się w panelu administratora.
Tak to wygląda w rzeczywistości:

clickshop-23

Na stronie głównej karty, możemy dokonać zmian w obrębie nazwy i adresu sklepu. Możliwe jest też czasowe wyłączenie sklepu – na przykład podczas urlopu bądź tymczasowego braku towaru.
Z poziomu okna głównego, możemy też dokonać zmian w obrębie danych naszej firmy a także – w zakresie ustawień mailowych (możemy wybrać pomiędzy funkcją mail bądź serwerem SMTP).

Jak widać na załączonym screenie, użytkownik systemu może dokonywać zmian w ustawieniach dotyczących:
– Sprzedaży – chodzi konkretnie o zakupy, faktury, dostawy, strefy dostaw, płatności i statusy zamówień
– Klientów – w kontekście ich rejestracji w serwisie, potwierdzenia rejestracji a także pól dodatkowych – dotyczących zapoznania się z regulaminem.
– Asortymentów  (o tym dokładnie w akapicie „Zarządzanie stanami magazynowymi”)
–  Marketingu (więcej w rozdziale „Marketing i reklama”)
–  Wyglądu – zmiana skórek, kolorów interfejsu, odnośników itd…
– Ustawień regionalnych – szczególnie w kontekście lokalnych jednostek miar i wag a także lokalnej waluty.
– Integracji – z porównywarkami, bramkami SMS, systemami aukcyjnymi
– Administracji i systemu (o czym więcej w akapicie „Konta pracownicze”).

2. Płatności – integracja z systemami płatności.

Oprogramowanie Click Shop daje użytkownikowi ogromne możliwości w zakresie wyboru systemu płatności z którym sklep ma zostać zintegrowany. Niestety, dotarcie do okna konfiguracyjnego jest dosyć trudne. Programiści home.pl wydaje się że zapomnieli wprowadzić tą opcję do podstrony „Integracje” w karcie „Konfiguracja” gdyż zamiast tam pojawiła się ona w podstronie „Sprzedaż” (pod odnośnikiem „Płatności”).

clickshop-24

Jak widać, narzędzie pozwala na wybór wielu różnych systemów płatności. Co więcej, pozwala ono również na konfigurację komunikatów wyświetlanych w wiadomościach dla Klientów naszego sklepu. Nie radzimy jednak ich edytować – nieuważny i niedoświadczony administrator sklepu może wprowadzić w nich błąd uniemożliwiający korzystanie z bardziej zaawansowanych funkcji (np. sumowania zamówień).
Oczywiście aktywacja i dodanie sposobu płatności wymaga posiadania własnego numeru ID i wprowadzenia go do interfejsu oprogramowania Click Shop.

3. Dostawa – integracja z systemami wysyłki.

Oprogramowanie Click Shop pozwala na dodawanie do sklepu internetowego odnośników do najpopularniejszych systemów wysyłki w naszym kraju. Twórca oprogramowania – home.pl, współpracuje z wieloma dostawcami usług wysyłkowych oferując użytkownikom Click Shop-a ich usługi w stosunkowo niskiej cenie.

Dodawanie systemów wysyłki jest stosunkowo proste. Po wejściu w kartę „Konfiguracja”, klikamy w podstronę „Integracje” a następnie w „Partnerzy”. Następnie otwiera się nam okno, w którym wyświetlona zostaje lista partnerów oferujących między innymi usługi dostarczania przesyłek. Po kliknięciu w „Poznaj szczegóły” jesteśmy informowani o szczegółach rozpoczęcia współpracy z konkretnym systemem i możliwości otrzymania rabatu.

4. Wyszukiwarka sklepowa

Aplikacja Click Shop, posiada wbudowaną wyszukiwarkę sklepową. Znajduje się ona zarówno w panelu administratora sklepu jak też – w zewnętrznym interfejsie naszego sklepu internetowego. Na pierwszy rzut oka jest dość niepozorna (i to jest jej w zasadzie jedyna wada). Z poziomu panelu, pozwala ona na szybkie wyszukiwanie klientów, towarów i zamówień.

5. Zarządzanie stanami magazynowymi

Za pomocą programu Click Shop, można bardzo łatwo zarządzać stanami magazynowymi w naszym sklepie. Służy do tego karta „Asortyment”.

Z poziomu karty możemy wprowadzać nie tylko nowe produkty, ale też zmieniać ich stan i definiować jednostkę w której są ewidencjonowane. Służą ku temu pola:
– stan magazynowy – w którym wpisujemy ilość produktu bądź towaru
– alarm – w którym podajemy „alarmową” ilość towaru, po przekroczeniu której wartość stanu magazynowego zostanie podświetlona na czerwono
– stan dostępności – który określa czy nasz produkt jest dostępny czy nie (dane te są wyświetlane w interfejsie sklepu internetowego)
– termin wysyłki, określa jak długo należy czekać na wysłanie danego towaru
– cenę towaru bądź produktu
Niestety, brakuje tu swego rodzaju automatyzmu – po dokonaniu transakcji, stan magazynowy musi być zmieniony ręcznie co w przypadku dużej liczby produktów „na stanie” może się okazać bardzo problematyczne. Na szczęście, zmiana statusów w obrębie karty jest bardzo prosta i nie wymaga przechodzenia do kolejnych okien czy podstron.

6. Hurtownia

Nie znaleziono narzędzi, umożliwiających synchronizację naszego sklepu z hurtowniami. Jest to spora wada tego narzędzia. Niemniej, istnieje możliwość wklejenia do serwisu zewnętrznego kodu, dzięki któremu taka integracja będzie możliwa.

7. Konta pracownicze

clickshop-25

Podobnie jak inne narzędzia do obsługi sklepów internetowych, również Click Shop daje użytkownikowi możliwość przypisywania pracownikom odpowiednich uprawnień. Okno konfiguracji uprawnień jest bardzo przejrzyste i pozwala na szybkie zdefiniowanie możliwości nadanych pracownikowi.

Dla szybszych efektów pracy (w przypadku gdy przy sklepie pracuje więcej osób) możemy konkretne osoby przypisywać do poszczególnych grup posiadających w swoim obrębie te same uprawnienia.

8. Podsumowanie i ocena

Oprogramowanie Click Shop jest bardzo funkcjonalne i oferuje mnóstwo możliwości użytkownikom. Niestety, nie zawsze taka filozofia jest zgodna z zapotrzebowaniem na oprogramowanie internetowe obsługujące e-sklepy. O ile zarządzanie zasobami magazynowymi nie powinno nikomu sprawiać jakichkolwiek trudności, to już np. wprowadzanie kodu HTML narzędzi internetowych integrujących się z naszym sklepem może nastręczać sporo trudności.

Nieco trudności, może sprawić integracja z dostępnymi w oprogramowaniu platformami. Nie są one wygodnie pogrupowane w interfejsie, co rodzi problemy z ich odnalezieniem a w konsekwencji – z płynną pracą w oparciu o program.

Rażący jest też brak gotowych narzędzi integrujących aplikację Click Shop z popularnymi hurtowniami.
Pomimo tych wad, funkcjonalność Click Shop-a nie powinna budzić zbyt dużych wątpliwości. Aplikacja jest przejrzysta, w miarę wygodna w użyciu i przede wszystkim – szybka. Docelowy „target” narzędzia czyli doświadczony administrator sklepu nie powinien mieć z nim problemu.

Na koniec warto porównać pod względem funkcjonalności zarówno wersję podstawową Click Shopa, jak również jego wersję Premium. Oto podstawowe różnice:

clickshop - tabelka 1

 

III. Marketing i reklama

1. Program lojalnościowy

Oprogramowanie Click Cart daje użytkownikowi możliwość definiowania tak zwanych programów lojalnościowych. Jest to możliwe po kliknięciu w kartę „Konfiguracja” a następnie w „Marketing” i w „Program lojalnościowy”.
Po wykonaniu w/w kroków, pojawi się nam następujące okno:

clickshop-26

I nieco poniżej…

clickshop-27

Założenie w programie Click Shop programu lojalnościowego jest bardzo proste i wygodne. Wszystko sprowadza się do ustalenia i zdefiniowania dwóch pól – przyznawania punktów i wymiany punktów.

W pierwszym przypadku, definiujemy jaka ilość punktów ma być udostępniona naszemu Klientowi za wydanie określonej sumy pieniędzy.
W drugim polu, definiujemy standardy wymiany punktów czyli jaką wartość ofiarujemy Klientowi w zamian za określoną liczbę punktów.
Oprócz tego, oprogramowanie samo decyduje, kiedy ma dojść do wymiany i jakie produkty (na podstawie określonej kategorii) mają jej podlegać.

2. Rabaty i kupony rabatowe

Aplikacja Click Shop pozwala na dodawanie kuponów rabatowych. Wcześniej jednak, musimy określić wysokość rabatu. Dokonujemy tego w karcie „Konfiguracja” następnie w „Marketing” a na samym końcu w „Rabaty”. Okno wygląda mniej więcej tak:

clickshop-28

Jak widać, zasady konfigurowania rabatów są dosyć proste. Po ich skonfigurowaniu, wchodzimy w kartę „Marketing” – „Rabaty” i „Kupony rabatowe”.
Gdy pojawi się nam następujące okno

clickshop-29

Wprowadzamy odpowiednie wartości a następnie zatwierdzamy.
Ponadto w oknie „Warunki zatwierdzenia rabatu” wypełniamy wszystkie pola

clickshop-30

3. Integracja z portalami aukcyjnymi.

Narzędzie Click Shop, umożliwia integrację z portalem Allegro. Jest to możliwe z poziomu następującego okna:

clickshop-31

Wchodzimy do niego poprzez kartę „Konfiguracja” a następnie „Integracje” i „Systemy aukcyjne”.
Z poziomu okna, możemy aktywować dostęp do usługi Allegro a także – skonfigurować ją w oparciu o klucz wydany przez Allegro.

4. Integracja z porównywarkami cenowymi

Oprogramowanie Click Shop, pozwala na integrację naszego sklepu z najpopularniejszymi porównywarkami cenowymi.
Do okna integracji z porównywarkami cenowymi wchodzimy podobnie jak w przypadku Allegro, z tym wyjątkiem że zamiast w „Systemy aukcyjne” klikamy w „Porównywarki cenowe”.

clickshop-32

Jak widać, okno to jest bardzo proste w obsłudze. Znajdują się w nim adresy wtyczek do popularnych serwisów porównujących ceny.
Jak ich używać?
Jeśli na przykład zdecydujemy się na integrację z serwisem Nokaut.pl, wystarczy w Centrum Sprzedawcy (dostępnym po zarejestrowaniu w serwisie) wprowadzić link do pliku XML.
Serwis natychmiast pobierze z naszego sklepu wszystkie istotne dla niego informacje, umożliwiając wprowadzenie naszego sklepu do porównywarki.

5. Inne działania marketingowe

Oprogramowanie Click Shop oprócz wymienionych powyżej, posiada również inne opcje marketingowe. Oto one:
Produkt dnia – pozwala na zdefiniowanie produktu który danego dnia będzie przedstawiany jako produkt dnia.

clickshop-33

Dodawanie nowego produktu dnia i definiowanie dat, pomiędzy którymi ma być on w ten sposób wyróżniony jest możliwe po kliknięciu przycisku „Akcje” a następnie „Edytuj”. Kolejnym krokiem będzie wyświetlenie menu edycji pozwalającego na określenie wyróżnianego produktu (w zakładce „Promocje”).

banery reklamowe
Banery reklamowe, można wprowadzać bezpośrednio z karty „Marketing” a następnie podstrony „Banery reklamowe”. Służą one głównie w celach statystycznych.

Newsletter
Jak już pisaliśmy wcześniej, aplikacja Click Shop pozwala na łatwe zdefiniowanie listy osób do których może zawędrować nasz newsletter. Z kolei z poziomu karty „Marketing” można bezpośrednio wczytywać do programu plik newslettera.

IV. Pozostałe informacje

1. Support – wsparcie techniczne

Oprogramowanie Click Shop udostępnia nam szeroko zakrojoną pomoc techniczną. Z jednej strony jest to bardzo rozległa dokumentacja, mnóstwo rozmaitych filmów instruktażowych itd. (dostępne z poziomu panelu administratora- charakterystyczny zielony znaczek) a z drugiej – zaawansowana pomoc Premium.

clickshop-34

Niestety, Pomoc Premium jest włączona jedynie wtedy, gdy mamy wykupioną wersję Premium oprogramowania Click Shop.

2. Responsive – mobilność strony naszego sklepu i panelu administratora.

Zgodnie z nowymi wytycznymi Google, każda strona internetowa musi być responsywna, to znaczy – kompatybilna z ekranami i przeglądarkami urządzeń mobilnych.
Niestety, podstawowa wersja Click Shop nie umożliwia prowadzenia responsywnej strony www. Oznacza to, że nasza witryna, zbudowana w oparciu o to oprogramowanie nie będzie responsywna i zagrozi jej bardzo restrykcyjna pod tym względem polityka Google.

Podobnie jest z panelem administratora – w przypadku wersji Premium, jest on w pełni responsywny. Z kolei jeśli weźmiemy pod uwagę wersję podstawową – już tak niestety nie jest.

V. Podsumowanie

Click Shop to z pewnością dobre narzędzie służące do zarządzania sklepem internetowym. Jest ono przejrzyste i w miarę wygodne. Niestety, w przypadku tego narzędzia aż nadto widać tu „pójście na komercję”. Dlaczego? Click Shop nie ma swojej darmowej wersji, a ta podstawowa (nieco tańsza od PRO) jest tak naprawdę pozbawiona wielu kluczowych opcji (jak na przykład wspomnianej przed chwilą responsywności).

Jak już nie raz wspominaliśmy w powyższej recenzji, aplikacja ta jest bardzo rozbudowana i raczej nie nadaje się do użytku przez osoby początkujące, którym warto polecić inne, darmowe (i prostsze) oprogramowanie.
Z kolei w rękach doświadczonych administratorów, Click Shop jest bardzo dobrym i wielofunkcyjnym narzędziem o bardzo dużym potencjalne, który pozwala na zarządzanie bardzo dużymi i rozbudowanymi sklepami.
Za tym oprogramowaniem przemawia również jego stabilność – podczas testowania narzędzia nie pojawiły się w nim jakiekolwiek błędy (no może poza kilkoma ostrzeżeniami o braku możliwości zapisu wprowadzonych danych, gdy nie były one w ogóle wprowadzane).

Czy wobec tego warto polecić to oprogramowanie?
Jeśli szukamy czegoś więcej a ponadto nie mamy zbyt dużej wiedzy w zakresie programowania i pisania skryptów – Click Show jak najbardziej jest dla nas. Przemawia za nim wsparcie ze strony bardzo dobrze znanego podmiotu jakim jest home.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj