Canva – grafika na Social Media

0
2054
canva grafika social media

Funkcjonowanie firm w mediach społecznościowych to już standard. Nikt nie wyobraża już sobie realizacji strategii marketingowej bez wykorzystania tych narzędzi. Reklama w sieci tego rodzaju dociera do grona potencjalnych odbiorców, jest też relatywnie tania. Warto jednak odpowiednio przygotować przekaz, aby rzeczywiście był skuteczny. Ogromną funkcję pełni grafika w ramach publikowanych postów. Podpowiadamy, jak korzystać w tym celu z programu Canva.

 

Darmowy pakiet Canva

Canva cieszy się niesłabnącą popularnością i to nie tylko dlatego, że w tej podstawowej wersji pakiet jest bezpłatny. Canva daje ogrom możliwości w zakresie edycji zdjęć. Zawiera multum szablonów do wyboru, różne filtry, pozwala edytować fotki, dodawać obrazki, ale też tworzyć rozmaite ulotki czy zaproszenia. Świetnie sprawdza się jako narzędzie do optymalizacji grafik na media społecznościowe, ale też w zakresie tworzenia grafik biznesowych w ramach struktury firmy. Nic dziwnego, że dzisiaj z jej zasobów korzystają miliony użytkowników na całym świecie.

 

Jak korzystać z Canvy?

Canva daje ogrom możliwości zabawy z grafiką, dlatego, aby poznać jej wszystkie funkcje, warto wziąć udział w dedykowanych szkoleniach. Organizację takowego zapowiada Sellingo, które po sukcesie kursu z dystrybucji treści na FB i IG zaprasza na webinaria właśnie z zakresu obsługi Canvy. Na takich poruszony zostanie także temat tworzenia skutecznych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Oczywiście, z Canvy można korzystać bez specjalistycznego przygotowania, przynajmniej z podstawowych opcji tego programu. Canva doceniana jest przede wszystkim za uniwersalność i intuicyjną obsługę oraz wszechstronność. Dzięki niej bez problemu można stworzyć szybki post z gotowego szablonu albo przygotować bardziej zaawansowaną, ruchomą relację, która zainteresuje potencjalnych odbiorców. Różnorodność zastosowania tego programu i dostosowania narzędzi do indywidualnych potrzeb, to ogromna zaleta Canvy. Co więcej, zawsze można też wykupić specjalny pakiet Pro, aby korzystać z jeszcze większej ilości dostępnych i bardziej zaawansowanych opcji.

 

Dopasuj grafikę w Canvie

Sama umiejętność obsługi Canvy nie wystarczy, aby firma mogła odnieść sukces w sieci, w szczególności w mediach społecznościowych. Zanim zaczniesz edytować zdjęcia, musisz uzgodnić jednolitą strategię. Odpowiedz sobie na pytania:

– jaką funkcję ma pełnić grafika w postach? Ma tylko zainteresować, a może jednak informować potencjalnego odbiorcę?

– jak zachować spójność przekazów? Określ stały branding, styl postów, identyfikację wizualną. Dostosuj czcionkę, kolory, ikony, animacje i obrazki oraz styl komunikacji.

 

Jeśli masz już pomysł, jak wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do przyszłych klientów ze swoim przekazem, możesz rozpocząć „zabawę” z Canvą. Jesteśmy przekonani, że ten program pozwoli Ci tworzyć dobrej jakości posty z grafikami i zdjęciami, które szybko zwrócą uwagę i zostaną zapamiętane przez użytkowników sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj