Aktualizacja algorytmu Google – Wyświetlanie wyników na urządzeniach mobilnych

0
1622

W ostatnim czasie, ponownie jak ja, tak i Wy byliście zapewne bombardowani z każdej strony informacjami i przestrogami o najnowszej aktualizacji algorytmu Google. Aktualizacji, która ma zrobić wielkie przetasowania w wynikach – a same ostrzeżenia podsyłane z różnych firm, maja nas skłonić do sięgnięcia po portfele i nagłego dostosowania naszych stron do wyświetlania witryny na urządzeniach mobilnych – a tym samych do wprowadzenia jej responsywności. Aktualizacja została zaplanowana na 21 kwietnia 2015 roku.

 

Szczerze mówiąc, tyle głupot jakich się naczytałem w ostatnim czasie, dawno nie pamiętam 🙂

Zweryfikujmy kilka najważniejszych faktów:

1. Owy algorytm i owa aktualizacja dotyczy TYLKO i wyłącznie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Nie tyczy sie to wyników widocznych na komputerach stacjonarnych (PCtach), laptopach, czy nawet tabletach.

2. Dokładnie tak, Tablet nie jest urządzeniem mobilnym wedle Google. Urządzenia mobilne to smartfony.

3. Zgodnie z informacjami udzielanymi przez Google raczej nie będzie widocznego skoku z dnia na dzień. Algorytm ma być wprowadzany stopniowo i jego aktualizacja, a tym samym zmianawyników wyszukiwania naszej strony w wynikach na urządzeniach mobilnych – może trwać nawet kilka tygodni.

Na chwilę obecną zatem nie ma co się stresować. nie ma potrzeby pochopnego działania i natychmiastowego zlecania dostosowania naszych stron do responsywności.

 

Zawsze można, dzięki Google Analytics, sprawdzić, jaki % ruchu na naszej stronie, pochodzi właśnie z wyników z urządzeń mobilnych i czy na chwile obecną, gra jest warta świeczki.

Za kilka tygodni opublikowany zostanie na moim blogu raport, który będzie przedstawiał wyniki przed i po aktualizacji algorytmu dla stron z wprowadzoną responsywnością jak i taka która owej responsywności nie posiada. Zapraszam zatem do śledzenia kolejnych wpisów 🙂

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj