To bardzo częsty problem w przypadku witryn e-commerce: poświęcasz dużo czasu na ich zaprojektowanie, dużo czasu na zwiększenie ruchu – i nikt niczego nie kupuje. Nowoczesny design i dobry ruch to za mało – musisz sprzedawać! Oto kilka prawdopodobnych powodów, dla których ludzie nie kupują w Twojej witrynie. Chcesz wiedzieć, co prawdopodobnie robisz źle? Czytaj dalej!
Błąd e-commerce #1 Mało widoczny koszyk
Kiedy wchodzisz do sklepu stacjonarnego, pierwszą rzeczą, którą zwykle widzisz, jest kasjer. Wiesz czemu? Właściciele sklepów chcą ułatwić Ci kupowanie i wydawanie pieniędzy. W świecie online przekłada się to na umieszczenie linku „pokaż koszyk” na każdej stronie witryny, być może po prawej stronie sekcji nagłówka. Użytkownicy będą nie tylko świadomi, że są na stronie e-commerce, ale także będą mogli łatwo dotrzeć do strony płatności (wirtualnej kasy).
Błąd e-commerce #2 Tekst nie zachęca do sprzedaży
Sprzedaż przez stronę internetową jest domyślnie bardzo skomplikowana. Internauci zachowują się inaczej niż kupujący fizycznie: są bardziej przygotowani, bardziej niespokojni i bardziej zmartwieni. W rzeczywistości kupujący online porównują ceny z różnych stron internetowych (tak, patrzą na Twoich konkurentów!), mają bardzo mało czasu i bardzo, bardzo łatwo się zniechęcają. W pewnym sensie Twoja witryna e-commerce musi napędzać tę bardzo trudną sprzedaż, a może tak się stać w ten sposób:
- Używaj CTA na każdej stronie, jak klasyczne „Kup teraz”.
- Uwzględnij konkretne nagłówki: wyjaśnij korzyści danego produktu dla użytkownika.
- Pokaż referencje od zadowolonych klientów.
- Nie bój się dodawać np. oferta ograniczona czasowo lub ograniczony zapas.
- Udziel gwarancji np. „20-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy”
- Wyświetlaj swoje dane kontaktowe na każdej stronie.
To wszystko jest łatwiejsze do przygotowania, gdy ma się do dyspozycji narzędzie dedykowane do takich zadań. Sellingo.pl jest takim rozwiązaniem – kompleksowym oprogramowaniem, które ma w sobie wszystko, czego CI potrzeba do prowadzenia dobrego biznesu w sieci.
Błąd e-commerce #3 Skomplikowany proces zamówienia
Prowadząc sklep online trzeba nie tylko upewnić się, że użytkownicy mogą łatwo znaleźć stronę kasy, ale także aby należy mieć pewność, że dokonywanie transakcji i płacenie są tak szybkie, jak to możliwe. Jak najłatwiej zyskać taką pewność? Przejdź przez własny proces realizacji transakcji i zwróć uwagę na marnujące czas, długie, nudne i trudne funkcje. Wróć do swojego twórcy stron internetowych i poproś o ich poprawienie i ulepszenie, w przeciwnym razie możesz nigdy niczego nie sprzedać.
Na przykład nigdy nie zmuszaj użytkowników do zarejestrowania się – zezwól na „zakup gościa”, aby przyspieszyć operacje. Podaj również wskaźnik „postępu”, aby pokazać, jak łatwy i szybki jest proces, np. „krok 1 z 3”. Na koniec zawsze miej możliwość skopiowania adresu wysyłki z adresu rozliczeniowego, ponieważ zaoszczędzi to użytkownikowi dużo czasu. Drobne szczegóły, a mogą naprawdę wiele zmienić dla sukcesu Twojej witryny e-commerce.