Sellingo – recenzja

3
12272
Sellingo start
Sellingo Start

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż recenzja przeszła gruntowną aktualizację. Pierwotnie została stworzona 6 lat temu! Dokładnie 12 listopada 2014 roku. Nadszedł czas aby sprawdzić co się zmieniło, co poprawiło, bądź co zmieniło na gorsze i jeszcze raz podejść do tematu. Poniższa treść recenzji to właśnie efekt aktualizacji – Zatem zaczynamy: Recenzja Sellingo 2023!

Sellingo jest oprogramowaniem sklepu internetowego wprowadzającego pewnego rodzaju nowy oddech  branży e-commerce. Produkt został stworzony przez firmę esprzedaz.com. Poniższa recenzja produktu, jest naszą subiektywną oceną funkcjonalności i możliwości platformy sklepowej. Chcemy jednak zwrócić uwagę na odmienność Sellingo od innych „darmowych” rozwiązań dostępnych na rynku. Jakie to różnice? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

1. Obsługa sklepu

Instalacja:
W większości przypadków darmowego oprogramowania sklepowego, pliki skryptu ściągamy na dysk, następnie samodzielnie umieszczamy je na serwerze i dokonujemy instalacji, co nie zawsze niestety jest łatwe i proste do wykonania. Niekiedy musimy skorzystać z pomocy specjalistów, a tym samym ponieść koszty instalacji.
W przypadku Sellingo sprawa wygląda nader odmiennie. Nie spotkaliśmy do tej pory prostszego rozwiązania. Pomimo iż jest to oprogramowanie w formie Saas, to jest ono darmowe (czym jest Saas wyjaśniam poniżej :)) W jaki sposób przebiega instalacja sklepu ?

Krok 1.
Wchodzimy na stronę sellingo.pl

Sellingo - rejestracja

 

Krok 2.
Na stronie głównej w zaznaczonym powyżej miejscu, podajemy swój email.

Krok 3.
Następnie wybieramy pakiet który nas interesuje. Istnieje możliwość wyboru kilku różnych pakietów abonamentowych, ale o tym później czym się różnią i które są najbardziej opłacalne. Zważywszy, że artykuł poświęcony jest recenzjom i testom sklepów które oferują darmowe rozwiązania, wybieramy zatem pakiet 0 zł.

Sellingo - który pakiet wybrać

Krok 4.
Wybieramy domenę dla naszego sklepu internetowego. Tutaj także mamy możliwość skorzystania z darmowego rozwiązania otrzymując sklep w subdomenie: ovel.pl / slgo.pl / ztoba.pl. Oprócz darmowego rozwiązania, możemy wskazać nasza, wcześniej już wykupioną domenę, bądź ową domenę możemy zarejestrować za pośrednictwem sellingo.pl (koszt 9,99 zł brutto za pierwszy rok / kolejny: 99 zł netto). Na potrzeby artykułu, wybieramy oczywiście darmową domenę jako bezpłatne rozwiązanie.

Sellingo - wybór domeny

Krok 5.
Przechodzimy dalej. Uzupełniamy dane firmowe (podstawowe dane firmy jak adres, kontakt, nazwa i NIP), wpisujemy nr tel (na niego otrzymamy kod niezbędny do weryfikacji rejestracji) i po poprzednim zatwierdzeniu regulaminu klikamy w przycisk:
Sellingo - założenie sklepu

Dla weryfikacji konieczne jest jeszcze potwierdzenie rejestracji poprzez podanie kodu sms, który otrzymamy na numer telefonu komórkowego jaki wprowadziliśmy wcześniej w danych kontaktowych. Przepisujemy kod aktywacyjny, potwierdzamy – i w ten oto sposób w przeciągu 4 minut założyliśmy swój sklep internetowy. Na wstępie jak przeczytałem na stronie dostawy oprogramowania, że oferują możliwość założenia sklepu w przeciągu 5 minut, uznałem to za zwykły chwyt marketingowy. Do czasu jak okazało się, że naprawdę tyle to trwa – niezwykle sprawne i szybkie rozwiązanie, bez potrzeby instalacji skryptów na własnym serwerze. I tutaj przechodzimy do drugiego ciekawego aspektu. W przypadku wielu innych darmowych oprogramowań, konieczne jest posiadanie własnego serwera, NIE w Sellingo. Tutaj darmowe konto hostingowe otrzymujemy w pakiecie z darmowym oprogramowaniem, szablonem sklepu oraz subdomeną sklepową.  W pełni darmowe rozwiązanie dla stworzenia swojego własnego sklepu internetowego.
Kilka szczegółów technicznych – co dokładnie otrzymujemy w ramach darmowego konta i instalacji darmowego pakietu sklepu internetowego:
•    funkcjonalne i zoptymalizowane oprogramowanie które oferuje nam wiele ciekawych rozwiązań marketingowych – o tym w kolejnej części artykułu,
•    brak limitu produktów w sklepie internetowym,
•    brak limitu ilości zamówień w sklepie internetowym,
•    1 GB transferu miesięcznie,
•    brak prowizji od sprzedaży,
•    500 MB pojemności (przestrzeń dyskowa hostingu / serwera),
•    bieżące aktualizacje oprogramowania,
•    sklep zgodny z RODO
•    mailowe wsparcie techniczne,
•    brak ograniczenia ilości kont / skrzynek mailowych,
•    darmowa subdomena w wybranej subdomenie
•    darmowy szablon graficzny (responsywna wersja sklepu)
•    limit 200 aktywnych aukcji Allegro
•    możliwość licznych integracji z firmami kurierskimi, płatniczymi (niższe prowizje) oraz narzędziami wspomagającymi sprzedaż.

Ponadto, mamy także szereg pakietów i płatnych rozwiązań,  dzięki którym możemy uzyskać między innymi:
•    nielimitowany transfer miesięczny,
•    nielimitowana powierzchnia przestrzeni serwerowej / hostingowej,
•    telefoniczne wsparcie techniczne,
•    darmową rejestrację domeny .pl / .com / .com.pl i innych,
•   przygotowanie unikalnej grafiki i kompleksowego rozwiązania graficznego zrealizowanego przez profesjonalnych grafików.
•    nielimitowaną ilość aktywnych ofert Allegro
•    wzór Regulaminu i Polityki Prywatności (przy płatnych pakietach abonamentowych)


Strona główna – panel administratorski:

Panel administratorski sklepu Sellingo już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenie swoją estetyką, przejrzystością i funkcjonalnością. Dashboard (tablica rozdzielcza) po zalogowaniu pozwala nam zapoznać się z najważniejszymi informacjami i statystykami sklepu.
Sellingo - dashboard

Najważniejsze elementy jakie widzimy w panelu administratorskim po zalogowaniu to:
•    informacja na temat ilości nowych zamówień,
•    informacja na temat ilości zamówień w realizacji,
•    informacja na temat ilości zamówień po terminie realizacji,
•    wykresowe statystyki sprzedaży (przedstawiające ilość jak i wartość zamówień),
•    statystyki na temat ilości klientów (filtrowanie na 7 dni / 30 dni / wszyscy (ogół)),
•    statystyki przedstawiające ilość zamówień,
•    informacja na temat pakietu abonamentowego: z jakiego korzystamy, ile wykorzystaliśmy procentowo transferu w danym miesiącu, a ile pojemności dysku,
•    informacja na temat ostatnich zamówień na naszym sklepie,
•    box z komunikatami od dostawcy oprogramowania,
•    formularz kontaktowy.
Z widoku administratora sklepu internetowego, bez wątpienia są to wszystkie najważniejsze informacje jakie chcielibyśmy poznać po zalogowaniu się do panelu administratorskiego. Kolejne szczegółowe dane będziemy mogli uzyskać po przejściu do konkretnych działów.

Zamówienia – sposób wyświetlania:
Zamówienie które zostanie złożone przez naszego Klienta, wyświetli się nam w usystematyzowany i przejrzysty sposób. Standardowo mamy tutaj możliwość filtrowania zamówień biorąc pod uwagę szereg zmiennych takich jak:
•    Nr porządkowy zamówienia (ID),
•    Data zamówienia,
•    Nazwa Klienta (imię i nazwisko),
•    Wartość zamówienia,
•    Wybrana forma płatności,
•    Wybrana forma transportu,
•    Informacja na temat realizacji zamówienia (status),
•    Informacja na temat źródła zamówienia,
•    Inne dodatkowe informacje.
Mamy tutaj także możliwość odnalezienia archiwalnych zleceń poprzez zdefiniowanie okresu realizacji zamówienia, jego statusu bądź statusu płatności. W tym miejscu także uruchamiamy proces pobierania zamówień z Allegro oraz mamy możliwość ręcznego dodania nowego zamówienia (na przykład w przypadku gdy Klient złoży zamówienie telefonicznie). Dodatkowo mamy tutaj oczywiście także hiperłącze do edycji i wglądu w kartę zamówienia które złożył nasz Klient.

Klienci
W oddzielnym panelu mamy możliwość wglądu w listę naszych Klientów. Mamy tutaj możliwość edycji danych, które zostały przez nich podane, ich aktualizacji bądź dodania nowego użytkownika.

Dokumenty (Zarządzanie fakturami)
Dostępny mamy moduł w którym możemy zarządzać wszystkimi dokumentami księgowymi na naszym sklepie. Za jego pośrednictwem wystawimy faktury (VAT i bez VAT, oraz marże), paragony, rachunki, proformy a także korekty faktur. Developerzy nie zapomnieli także o obowiązkowych dla VATowców zestawieniach JPK VAT i JPK FA – możemy przygotować dokument, który pozostanie nam jedynie podpisać elektronicznie i wysłać do Urzędu.

Kategorie produktów:
W sklepie Sellingo indywidualnie definiujemy wszystkie niezbędne nam kategorie wraz z ich nadrzędnością i podrzędnością. Biorąc pod uwagę optymalizację, niezwykle istotna jest możliwość wprowadzenia własnego opisu kategorii, który będzie wyświetlał się na stronie sklepowej. Poniżej udostępniam wygląd formularza za pomocą którego utworzymy nowe kategorie. Jak widać jest on niezwykle intuicyjny i raczej nie wymaga dodatkowego opisu 🙂

sellingo - utwórz nową kategorię

Oczywiście w tytule wpisujemy nazwę kategorii, w nazwie adresu będzie zdefiniowany adres URL pod którym dana kategoria będzie widoczna. Możemy tutaj zdefiniować które Pop-Up’y maja być widoczne w ramach danej kategorii (np.: Tabela rozmiarów). Na słowa uznania zasługuje także moduł do pozycjonowania –  w którym możemy w przejrzysty i prosty sposób zdefiniować wszystkie najważniejsze metadane dla podstrony kategorii.

Jak już wcześniej wspomniałem, w kwestii optymalizacyjnej, opis kategorii wyświetlający się na stronie sklepowej jest niezwykle ważny. Nader istotne jest także odpowiednie zdefiniowanie meta tagów do kategorii i taką też możliwość daje nam Sellingo – do tego są to pola wielojęzyczne, które możemy zdefiniować w wielu językach (w zależności od prowadzonej przez nas sprzedaży i jej zakresu).
sellingo - pozycjonowanie kategorie

Indywidualnie dla każdej kategorii z osobna, mamy możliwość utworzenia Meta Title, Meta Descriptions i wprowadzenie słów kluczowych (Meta Keywords). W obecnych czasach wzorowych optymalizacji sklepów internetowych i content marketingu jest to niezwykle ważne, szczególnie w kontekście działań marketingowych i reklamy. Sama funkcjonalność dodawania i edytowania kategorii jest prosta w obsłudze i niezwykle przejrzysta, nawet na pierwszy rzut oka.
Opis kategorii dokonywany jest za pomocą edytora WYSIWIG dzięki któremu mamy możliwość skorzystania z szerokiej gamy rozwiązań edytorskich, zarówno w zakresie treści, zdjęć, filmów i pozostałych multimediów, a także przejście w wygląd z płaszczyzny skryptu html.
Twórcy oprogramowania ponadto stworzyli nam możliwość dodania zdjęcia bądź innej grafiki która będzie się wyświetlała w oknie definiującym daną kategorię. Do zdjęcia mamy oczywiście możliwość dodania tytułu i opisu, które w odpowiednich meta tagach będą się wyświetlać z widoku skryptu.

Produkty:
Sellingo jest na tyle interesującym rozwiązaniem, iż już od darmowego pakietu abonamentowego mamy możliwość wprowadzenia nieograniczonej ilości produktów do naszego sklepu. Ogranicza nas jedynie ilość miejsca jako przestrzeni na materiały graficzne – zdjęcia, gdyż sam opis produktów jest to znikome obciążenie powierzchniowe dla serwerów.
Dodawanie nowych produktów do naszego sklepu internetowego jest niezwykle łatwe, wprost intuicyjne. Wprowadzamy na początek podstawowe informacje jak nazwa produktu, producent (wybierając go z listy), cenę, stawkę podatkową vat, stan magazynowy oraz informacje i minimum magazynowym, informacje na temat wysyłki i jej kosztów. Następnie wybieramy kategorię produktu  w której chcemy aby się wyświetlał i dalej przygotowujemy opis.
Podobnie jak to było w przypadku kategorii, tutaj także korzystamy z edytora treści WYSIWYG dziki któremu możemy stworzyć ciekawe opisy wzbogacone o wiele form edytorskich, dodanie zdjęć, grafik, filmów z youtube i wiele innych multimedialnych dodatków. Ponadto możemy również wprowadzić załącznik w formie pliku do wyświetlania się produktu w sklepie, może to być na przykład katalog produktów, instrukcja użytkowania sprzedawanego produktu bądź jakieś materiały instruktażowe.
Kolejnym elementem jaki tworzymy to galeria zdjęć. I tutaj podobnie jak w pozostałych edytowalnych elementach, dodajemy zdjęcia w niezwykle prosty i intuicyjny sposób. Klikamy w „dodaj zdjęcia”, określamy tytuł i opis i zapisujemy ustawienia (pamiętajmy, że pierwsze zdjęcie jest jednocześnie zdjęciem głównym produktu).
I na tym etapie mniej więcej kończą się możliwości edytorskie w wielu oprogramowaniach sklepowych. Sellingo idzie o krok dalej. Poza przedstawionymi elementami, mamy możliwość ponadto w prosty sposób zdefiniowania produktu do grupy: „Nowość”, „Bestseller”, „Polecany”, „Promocja” – wraz z określeniem promocyjnej ceny i daty zakończenia promocji.
Możemy także ustawić różne opcje i warianty dla produktów. W dalszym etapie możemy sprawdzić jakie opinie nasi Klienci wydali na temat poszczególnego produktu (te nieprzychylne opinie możemy wyłączyć), możemy powiązać dany produkt z innymi, podobnymi, dzięki czemu taka promująca informacja wyświetli się Klientom na karcie produktu oraz mamy możliwość ręcznego skonfigurowania produktu do wystawienia na Allegro oraz co ważne – opcje pozycjonerskie.

Pozycjonowanie / SEO – właśnie w tym miejscu mamy możliwość zdefiniowania tytułu karty produktu (meta title), opisu owego produktu dla robotów google (meta description), oraz słów kluczowych najbardziej odpowiednich i trafnych (meta keywords). Nie trzeba chyba przypominać, iż warto podejść do tego elementu poważnie i z najwyższą starannością zdefiniować niezbędne elementy które tak istotnie wpływają na pozycję naszego sklepu w wyszukiwarce Google.

Layout i Strona główna sklepu – od strony Klienta:
Sellingo stwarza nam możliwość korzystania ze sklepu internetowego w pełni darmowej wersji. W takiej opcji mamy do wyboru szereg estetycznych i funkcjonalnych szablonów, które wyglądają naprawdę dobrze. Jeżeli jednak chcielibyśmy coś unikalnego, coś specjalnego i dostosowanego indywidualnie pod naszą branże, naszą działalność, wówczas mamy możliwość zlecenia przygotowania dla nas nowej grafiki. Mamy tutaj do wyboru kilka pakietów:
sellingo - wycena layoutu

W ramach pakietu Mini otrzymamy zmiane kolorystyki wybranego przez nas szablonu wraz z propozycją najlepszego układu sklepu. Otrzymamy także trzy bannery/slidery graficzne, responsywność sklepu i wszystkie standardowe moduły. Do projektu możliwa jest jedna seria poprawek a maksymalny czas pracy programistów wyznaczony jest do 5 godzin. Projekt otrzymamy do 14 dni.
Drugi pakiet, Eco, to przygotowanie dla nas, pod nasze potrzeby i zoptymalizowanie pod nasza branże pełnej grafiki dla strony głównej naszego sklepu internetowego. Ponadto otrzymamy trzy propozycje projektu logotypu, pięć bannerów (w tym maksymalnie dwa duże), standardowy popup z newsletterem, dwie serie możliwych poprawek graficznych i jeden projekt layoutu naszej strony głównej. Ponadto do 30 godzin pracy programisty, standardowe moduły oraz jeden dodatkowy wybrany, indywidualne dwu godzinne szkolenie z obsługi sklepu. Czas realizacji to około 21 dni.
Kolejny, mocno zaawansowany pakiet, to Home dzięki któremu otrzymamy nie tylko unikalną szatę graficzną dla naszej strony głównej sklepu internetowego, ale również indywidualnie zaprojektowana zostanie karta produktu w naszym sklepie oraz listing. Ponadto otrzymamy pięć propozycji projektu logotypu, osiem bannerów (w tym maksymalnie trzy duże), standardowy z projektem popup z newsletterem, trzy serie możliwych poprawek graficznych (do każdego z projektów) i dwa projekty layoutu naszej strony. Ponadto do 60 godzin pracy programisty, domyślne moduły oraz trzy dodatkowo wybrany, indywidualne trzy godzinne szkolenie z obsługi sklepu. Czas realizacji to około 21 dni.
Ostatnim, najbardziej rozwiniętym, profesjonalnym i dla osób wymagających indywidualnego podejścia do tematu jest pakiet graficzny Pro. W ramach tej usługi otrzymamy w pełni zindywidualizowany projekt naszej strony głównej, karty produktu, listingu, strony informacyjnej oraz koszyka i pozostałych wymaganych widoków. Ponadto otrzymamy sześć propozycji projektu logotypu wraz z księga znaku, bez limitu ilość bannerów (indywidualne podejście), dedykowany popup z newsletterem, nielimitowane serie możliwych poprawek graficznych (do każdego z projektów). Większość pozostałych elementów, ich ilość, czas realizacji jak i cena, ustalane są indywidualnie..
Oczywiście którego pakietu byśmy nie wybrali, to oprócz przygotowania materiałów graficznych, zostaną one także dla nas bezpłatnie wdrożone dla funkcjonowania naszego sklepu internetowego.
Ponadto, zawsze gdybyśmy chcieli dodać kolejne elementy graficzne na naszym sklepie, slidery, widgety, itp., wówczas możemy kontaktować się z firmą Sellingo, w celu ustalenia wyceny. Zważywszy na fakt, że nie otrzymujemy tutaj kodu źródłowego sklepu, nie mamy samodzielnie możliwości dodania własnych modyfikacji. Większość takich indywidualnych korekt będzie płatna, jednakże programiści Sellingo nieustannie pracują nad aktualizowaniem skryptu, więc można liczyć także i na to, że zgłoszona przez nas prośba modyfikacji bądź aktualizacji oprogramowania zostanie przez nich globalnie wdrożona za darmo.
Sellingo stwarza nam możliwość wdrożenia automatycznie, na płaszczyźnie skryptu zmian wprowadzonych przez GIODO i obowiązku dodania elementów informacyjnych na stronie głównej sklepu o korzystaniu z plików cookies. W niezwykle prosty sposób, odhaczając jedną opcję mamy możliwość wprowadzenia takiej informacji jako dodatkowego pasku informacyjnego wyświetlanego po pierwszym wejściu Klienta na naszą stronę platformy sklepowej.

Podsumowanie:
Sklep internetowy Sellingo jest w pełni darmowym produktem. Bez ponoszenia żadnych kosztów, mamy możliwość stworzenia własnego sklepu internetowego. Oczywiście wraz z dodatkowymi kosztami, mamy możliwość jego modyfikacji, ulepszania, zindywidualizowania czy zmiany projektu graficznego. Istotny jednak jest fakt, że już darmowa wersja oprogramowania jest stosunkowo dużo bardziej funkcjonalna i w pełni użytkowa, anieli inne, konkurencyjne ‘darmowe’ oprogramowania sklepów internetowych. Właśnie za to w pełni darmowe rozwiązanie, sklep w naszej ocenie otrzymuje najwyższe noty. Drobny minus ograniczone możliwości integracji z hurtowniami oraz ograniczenia przy samodzielnej personalizacji graficznej naszego sklepu. Na przestrzeni kilku lat jednakże możemy stwierdzić, że także i ta dziedzina jest rozbudowywana i rozwijana. Pojawiają się coraz to nowsze dodatki – i to już w darmowej wersji! Pamiętajmy przede wszystkim, że jest to darmowe rozwiązanie.

2. Funkcjonalność sklepu:

Ustawienia sklepowe:
Zważywszy na fakt, że sklep jaki otrzymujemy, mamy w dużym stopniu modyfikowalny, gdzie możemy indywidualnie dostosować wiele elementów, stworzyć własne menu, dodać grafiki, ułożenie strony itd., zatem opcja ustawień sklepu jest mocno rozbudowana. Pomimo jednak wielu możliwości, są one przedstawione i ułożone w niezwykle intuicyjny sposób. Bez większego problemu możemy się domyśleć co znajdziemy pod konkretną zakładką.

Sellingo - ustawienia

Pełna konfiguracja sklepu i wprowadzenie naszych indywidualnych ustawień, skupia się wokół wprowadzania przez nas ogólnych informacji np.:
•    nazwa strony (meta title),
•    opis strony (meta description),
•    słowa kluczowe (meta keywords),
•    opis alternatywny (ALT) dla logo strony,
•    informacja odnośnie cookies,
•    link do polityki prywatności,
•    numer konta bankowego,
•    nasze dane teleadresowe,
•    określenie standardowych wymiarów obrazków,
•    wprowadzenie danych nt. mediów społecznościowych: automatyczne odwołanie po wprowadzeniu linków do: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram.
•    box do umieszczenia kodu w <body> zaraz po otwarciu,
•    box do umieszczenia kody w <head> (np. dla implementacji kodu Google Analytics),
•    box na dodatkowy kod JavaScript,
•    box do umieszczenia kodu konwersji.

Oprogramowanie daje nam także możliwość samodzielnego określenia wyglądu sklepu. Możemy wprowadzić własne logo jak i favicon (jest to ikona widoczna na karcie przeglądarki obok tytułu strony). Ponadto, wedle naszej opinii i wizji, możemy włączyć bądź wyłączyć poszczególne elementy sklepu takie jak między innymi: lewą kolumnę, listę kategorii w menu głównym, promocje, nowości czy ostatnie aktualności na sklepie.
Kolejne opcje ustawień i konfiguracji to wprowadzanie dodatkowych, bądź edytowanie istniejących administratorów sklepu, definiowanie i ustalanie treści powiadomień jakie Klienci mają od nas automatycznie otrzymywać po złożeniu zamówienia czy też otrzymaniu informacji o wysyłce. Samodzielnie także określamy jakie w naszym sklepie będziemy mieli statusy zamówień (na przykład: Nowe / w realizacji / wysłane), czy też informację na temat terminu dostępności produktów bądź czasu realizacji zamówień.
Do wyboru mamy także wprowadzonych automatycznie kilka metod płatności. Te z których będziemy korzystać możemy pozostawić, należy tylko wpisać swoje dane rejestracyjne i pełna integracja zostanie samodzielnie przeprowadzona. Te z których nie korzystamy, po prostu wyłączamy.
Ustalamy również samodzielnie metody wysyłki i ich koszty, a na koniec statusy wiadomości.

Jednym z ostatnich ustawień jakich dokonujemy jest konfiguracja pod kątem pozycjonowania. Warto w tym miejscu nadmienić, że sklep internetowy Sellingo, jego kod źródłowy jak i struktura budowy, jest istotnie zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania. W ustawieniach mamy możliwość ustalenia odmiennych meta tagów z osobna dla każdego elementu sklepu. Inne meta tagi dla strony głównej, inne dla kategorii produktów, inne dla karty produktów a jeszcze inne dla nowości na sklepie. I tak strona po stronie, podstrona po podstronie, mamy możliwość zdefiniowania wedle naszych potrzeb, jak chcemy aby roboty google postrzegały naszą stronę.  Na spory plus zasługuje zastosowanie 'friendly links’ w wyświetlaniu i budowaniu linków/adresów podstron naszego sklepu internetowego.
Do dyspozycji otrzymujemy także, ciekawie brzmiące: Funkcje eksperymentalne -> Niestety dostępne w płatnych wersjach (dla darmowej niedostępne).
Ścieżka zakupowa jest zdefiniowana na stałe, co osobom które potrzebują całkowicie indywidualnych rozwiązań, może nieco utrudnić działanie.

Oprogramowanie Sellingo posiada swoje własne wewnętrzne statystyki i narzędzia raportowania. Mamy tutaj do dyspozycji:
•    statystyki odwiedzin
•    statystyki zamówień
•    statystyki odrzuconych koszyków
•    statystyki wyszukiwań w przeglądarce sklepowej
oraz statystyki kodów rabatowych.

Statystyki wewnętrzne są proste i przejrzyste, i często na początkowym etapie działalności sklepu internetowego, innych nie potrzeba 🙂
Sellingo - statystyki

Płatności – integracja z systemami płatności:
Sellingo daje nam możliwość wprowadzenia zewnętrznych systemów płatności internetowych. W przypadku wewnętrznych systemów płatności konieczne jest zakupienie i wdrożenie certyfikatu SSL (zobowiązują nas do tego przepisy RODO). Mamy możliwość integracji z następującymi płatnościami on-line:
•    TPay.com
•    Dotpay

Brakuje mi tutaj niestety dość popularnych: PayU czy Przelewy24.pl
W każdym przypadku możemy indywidualnie zdefiniować treść strony finalizacji transakcji i wiadomości jaką będzie otrzymywał od nas kupujący.

Dostawa – integracja z systemami wysyłki:
W sklepie internetowym Sellingo możemy wprowadzić indywidualne opisy dla różnych form transportu i wysyłki. Ponadto mamy możliwość sprecyzowania kosztów wysyłki względem wagi bądź ilości zakupionych produktów. Warto zaznaczyć, iż firma esprzedaz.com, świadczy także usługi brokera kurierskiego, gdzie mamy możliwość wysłania przesyłek kurierem UPS w niezwykle atrakcyjnych cenach. Warto połączyć te dwa rozwiązania jakimi są Sellingo i Sendego.

Wyszukiwarka sklepowa:
Wyszukiwarka sklepowa jest umieszczona w intuicyjnym miejscu. Nie jest ona zbyt 'nachalna’, idealnie wpasowuje się w kompozycję całej strony sklepu internetowego. Zastrzeżenie można mieć jedynie do systemu wyświetlania jaki został w niej użyty. Powoli standardem staje się system RASE, który w czasie rzeczywistym podsuwa propozycje wyszukiwanych produktów. W przypadku Sellingo niestety tego brakuje.

Zarządzanie stanami magazynowymi:
Oprogramowanie Sellingo posiada osobną opcję magazynową. Jest ona wystarczająco intuicyjna aby bez żadnego problemu można było skutecznie na niej pracować. W naszym sklepie internetowym mamy zatem możliwość a prosty sposób prowadzić magazyn naszego sklepu.

Hurtownia:
Jak już wcześniej wspomniano, w sklepie internetowym na oprogramowaniu Sellingo nie ma wprowadzonych żadnych limitów na ilość produktów bądź kategorii (jesteśmy ograniczeni jedynie miejscem pojemności serwerowej). Zatem bez problemu możemy stworzyć na tym oprogramowaniu także funkcjonalną i dobrze prosperująca hurtownię, a wszystko to za darmo.

Konta pracownicze:
Oprogramowanie Sellingo stwarza nam możliwość stworzenia kilku kont użytkowników sklepu internetowego z perspektywy panelu administratorskiego.  Dla każdego konta z osobna możemy nadać indywidualne uprawnienia dostępu do poszczególnych elementów naszego sklepu. jest to niezwykle przydatne rozwiązanie jeżeli nad sklepem będzie zarządzać kilka osób, a ponadto kolejne osoby będą zajmowały się jego obsługą poszczególnych elementów. Warto wówczas zadbać, aby osoby postronne miały dostęp tylko do tych elementów sklepu które są im niezbędne do właściwego wykonania ich pracy.

Podsumowanie:
Na plus zasługuje tak jak i wcześniej wspomniano, darmowa opcja korzystania z oprogramowania Sellingo, przy całkowitym braku limitów wprowadzanych produktów czy kategorii na sklepie. Ponadto wiele elementów jest indywidualnie modyfikowalnych, przez co nawet ze standardowego i ogólnodostępnego darmowego szablonu (jednego z kilku dostępnych), możemy stworzyć naszą osobistą wersję graficzną. Minusem natomiast są brak nowoczesnego sytemu wyszukiwania RASE oraz pewne ograniczenia przy integracji systemów płatności internetowych.

3. Marketing i reklama

Program lojalnościowy:
Oprogramowanie Sellingo nie udostępnia nam w standardzie możliwości wprowadzenia programu lojalnościowego dla naszych Klientów.

Integracja z mediami społecznościowymi:
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, oprogramowanie dla sklepu internetowego Sellingo oferuje nam możliwość prostego i szybkiego zintegrowania z mediami społecznościowymi takimi jak:
•    Facebook
•    Twitter
•    YouTube
•    Pinterest
•    Instagram

Integracja przebiega poprzez wklejenie kodu/linku do naszego profilu. Dzięki temu na naszej stronie sklepu internetowego automatycznie pojawią się odpowiednie odnośniki.

Zastosowane rozwiązanie spełnia nasze podstawowe wymagania względem integracji sklepu internetowego z mediami społecznościowymi.

Przydałoby sie jednakże zautomatyzowanie do umieszczenia na naszej stronie Pixel FB.

Rabaty i kupony rabatowe:
Oprogramowanie Sellingo stwarza nam możliwość wprowadzenia do naszych działań marketingowych kodów rabatowych. W ramach zaimplikowanego rozwiązań możemy wprowadzić kod rabatowy określając jego ważność z początkowym i końcowym terminem oraz procentową wartość która o ustalony wskaźnik obniży cenę zakupu produkty przez Klienta. Tego rodzaju kody rabatowe często można wykorzystywać w celu przyciągnięcia nowych Klientów, zatrzymania stałych, jak i w ramach rekompensaty w przypadku gdy coś z zamówieniem pójdzie nie tak jak potrzeba.

Integracja z portalami aukcyjnymi:
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo oferuje nam automatyczną możliwość integracji z serwisem aukcyjnym Allegro – jest to najpopularniejszy serwis, który obecnie nie ma żadnej konkurencji mogącej mu zagrażać. Dla integracji z Allegro należy pierw skonfigurować konto podając jedynie login i hasło do konta Allegro. Tyle wystarczy, wszystko inne zostanie przez nas wykonane automatycznie. Integracja stwarza nam możliwość wystawiania nowych aukcji, jak i pobierania zamówień. które zostały złożone poprzez serwis aukcyjny Allegro. Obecnie, po ujednoliceniu przez Allegro formy wyświetlanej oferty, niestety nie ma dużych możliwości przy personalizacji szablonu aukcji. Wręcz przeciwnie, Allegro dba, aby oferty były jak najbardziej anonimowe, by Klient nie miał możliwości dowiedzieć się od kogo realizuje zakup i by przypadkiem nie próbował go wykonać bezpośrednio i taniej – z pominięciem serwisu Allegro. Integracja z Allegro automatycznie pobiera zamówienia spływające przez Allegro.

Integracja z porównywarkami cenowymi:
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo to także opcja integracji z porównywarkami cenowymi. Sellingo daje nam możliwość integracji z trzema najpopularniejszymi porównywarkami cenowymi:
•    Ceneo
•    Okazje
•    Google Merchants Center
•    Skapiec
•    Nokaut
•    i inne

Sellingo generuje dla nas odpowiedni plik .xml, dokładnie taki jaki jest niezbędny pod względem technicznym dla integracji z konkretną porównywarką cenową.
Może pojawić się tylko podobny problem jak w przypadku każdego innego oprogramowania. W sytuacji gdy dbamy o unikalne treści i opisy produktów na naszym sklepie internetowym, gdy podzielimy się nimi poprzez plik .xml z porównywarką, istnieje zagrożenie, że owe opisy zostaną przyjęte przez roboty google jako dzieło porównywarki cenowej a nie nasze. Wówczas nasz sklep może być uznany przez roboty google jako 'duplicate content’. Jednym z rozwiązań, jednakże nie do końca prostym jest stworzeniem podwójnej bazy produktów a następnie udzielenie dostępu do jednej bazy (tej gdzie opisy nie są unikalne) porównywarce cenowej.

Inne działania marketingowe:
Jednym z innych działań marketingowych jakie zostały nam udostępnione przez twórców Sellingo to Newsletter. W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie profesjonalny sklep internetowy i przeprowadzane w nim działania marketingowe bez tego elementu. Newsletter to baza z adresami mailowymi naszych Klientów do których wysyłamy cykliczne i regularne wiadomości. Co w takich wiadomościach warto zawrzeć ? Można udzielać kody rabatowe, można informować o promocjach, nowościach w sklepie i dopiero co wprowadzonych produktach. Można także okazjonalnie na różnego rodzaju „święta” przekazywać życzenia, ciekawe informacje tematyczne i budować z Klientem pozytywną relację.
Innym z dostępnych działań marketingowych jest tak zwany: „Produkt dnia”. Jest to forma reklamy gdzie mamy możliwość ustawienia na każdy dzień miesiąca innego produktu, który w określonym terminie będzie promowany na stronie głównej jako „produkt dnia” i który jednocześnie powinien być przeceniony do kwoty atrakcyjnej dla potencjalnego Klienta. Samo działanie powinno mieć na celu przyciągnięcie Klienta poczuciem okazji i niepowtarzalnej promocji. Warto zadbać aby na kalendarzu promocyjnym „Produktów Dnia” nie było ani jednego wolnego i „nieokazjonalnego” dnia :).

Statystyki:
Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy przy opisywaniu ustawień oprogramowania Sellingo, istnieje możliwość nie tylko zbierania danych na temat ilości Klientów, unikalnych wizyt, wyświetleń stron, danych o produktach oraz użytkownikach. Istnieje również możliwość ich raportowania w bardzo przejrzystej i atrakcyjnej formie. Na prostych wykresach przedstawiających między innymi ruch na naszym sklepie, ilość zamówień i automatyczne porównanie na tym samym wykresie wartości zamówień, mamy możliwość przeanalizowania danych które niewątpliwie pomogą nam w prowadzenia działań marketingowych dla zwiększenia ilości odwiedzin i wielkości sprzedaży.
Oprócz tego mamy także możliwość w tradycyjny sposób podłączenia statystyk Google Analytics, które udostępnią nam wiele informacji, w podstawowych działaniach zbędne, a stanowią jedynie ciekawostkę.

4. Pozostałe informacje:

Support – wsparcie techniczne:
Oprogramowanie Sellingo dostarcza nam prostych ale i funkcjonalnych rozwiązań dla prowadzenia naszego sklepu internetowego. Oprogramowanie jest non stop rozwijane, przez co otrzymujemy regularnie aktualizację skryptu – co nie przeszkadza w żadnym wypadku w funkcjonowaniu bądź prowadzeniu i administrowaniu naszego sklepu, a wprowadza jedynie nieinwazyjne zmiany w kodzie, które dla nas są niemalże niewidoczne, a dzięki którym zmianom, sklep będzie działał jeszcze sprawniej. Jeżeli jednak zaistniała by sytuacja w której potrzebowalibyśmy pomocy technicznej, mamy możliwość kontaktu z twórcami Sellingo i takiej pomocy uzyskania. Forma kontaktu jest zależna od pakietu jaki użytkujemy. W przypadku darmowej wersji, którą tutaj recenzujemy, jest to kontakt mailowy. Kontakt jest szybki, sprawny i co najważniejsze … konkretny.

Dostępność informacji:
Twórcy oprogramowania dla sklepów internetowych Sellingo zadbali aby użytkownicy tego skryptu mieli pod ręką wszystkie niezbędne informacje. Dane możemy znaleźć na firmowej stronie internetowej. Ponadto dla użytkowników Sellingo stworzony został także blog oraz szkolenia online z obsługi oraz poradniki wideo – zarówno w zakresie podstawowym jak i zaawansowanym.

Modyfikacje i indywidualne wdrożenia:
Wszelkie indywidualne wdrożenia i modyfikacje grafiki lub skryptu są jak najbardziej możliwe. Podstawowe zabiegi w edycji grafiki można wykonać samodzielnie. Jednakże jeśli mamy na myśli konkretniejsze zmiany opierające się na funkcjonalności sklepu, czy też wdrożenie nowych rozwiązań graficznych – tutaj zobowiązani jesteśmy skontaktować się z twórcami Sellingo, którzy wycenią dla nas pracę którą chcielibyśmy zlecić, a następnie w przypadku akceptacji będziemy mogli zaakceptować wykonanie specjalnej dla nas usługi.

Responsive – Mobilność:
Sellingo zostało stworzone z myślą o Mobilności – Responsywności sklepu internetowego, zatem nie ma tutaj potrzeby wprowadzania indywidualnych rozwiązań.

Podsumowanie:
Na plus po raz kolejny zasługują wszelkie darmowe rozwiązania, które w konkurencyjnych oprogramowaniach dostawaliśmy za dodatkową opłatą. Minus natomiast stanowią drobne braki które przy bardziej profesjonalnym użytkowaniu sklepu internetowego mogą dawać się nam we znaki. Musimy jednakże być świadomi tego, że twórcy Sellingo nadal pracują nad wprowadzaniem nowych rozwiązań i wdrażania innowacyjnych pomysłów. Możliwe jest zatem, że to czego nam tak bardzo brakuje, już za tydzień będziemy mogli użytkować.

Podsumowanie:

Oprogramowanie sklepowe Sellingo jako jedno z nielicznych (jak do tej pory recenzowanych przez nas jedyne), stwarza możliwość użytkownikowi pełne darmowe użytkowanie. Do uruchomienia sklepu w wersji podstawowej nie ma konieczności wydania nawet złotówki. Sellingo ponadto posiada wszelkie standardowe i niezbędne funkcje dla właściwego działania sklepu i prowadzenia na nim podstawowych działań marketingowych. Ponadto, ilość dostępnych funkcji, z jednej strony stwarza poczucie pewnego braku, jednakże zwycięża świadomość, że wszystkie dostępne funkcje w pełni wykorzystujemy i niczego tak naprawdę nam nie brakuje. Pisząc wprost, nie mamy tutaj, tak jak w przypadku niektórych konkurencyjnych skryptów, wielu różnego rodzaju funkcji, których i tak nigdy nie użyjemy a wprowadzają nam tylko bałagan i chaos w użytkowaniu. Wszystkie elementy sklepu Sellingo, wszystkie funkcje i możliwości zostały sumiennie przemyślane i dostosowane w pełni do potrzeb użytkowników sklepów internetowych. Dzięki tego otrzymujemy idealnie skrojony produkt pod nasze standardowe wymagania dla prowadzenia sklepu internetowego, a ponadto, wszystko to za darmo.

Wady i zalety Sellingo

 

Największe wady: Największe zalety:
brak integracji z programami księgowymi w pełni prawdziwie darmowe oprogramowanie
brak poszerzonej integracji z firmami transportowymi częste i ciekawe aktualizacje
brak możliwości wystawiania automatycznych faktur dla zamówień
funkcjonalność została już stworzona
wsparcie pozycjonowania

 

Podsumowanie recenzji Sellingo

 

Ocena darmowej platformy sklepowej
Sellingo:
Licencja: Saas (Software as a Service)
Opłata: Darmowy (możliwość przejścia na płatne pakiety)
Serwer: Za darmo
Łatwość instalacji: 10/10 (automatyczna)
Ilość produktów i kategorii: Bez limitu
Automatyczne generowanie faktur: Tak
Rozwiązania SEO: Tak
Stopień optymalizacji skryptu: 8/10
Popularność oprogramowania (programiści): Średnie
Popularność oprogramowania (graficy): Średnie
Integracja z systemami płatności: Pół-automatyczna
Integracja z portalami aukcyjnymi: Automatyczna
Integracja z porównywarkami cenowymi: Automatyczna
Integracja z mediami społecznościowymi: Automatyczna
Program lojalnościowy: Nie
Inne możliwości marketingowe: 7/10
Intuicyjność obsługi: 9/10
OGÓLNA OCENA: 8,5/10

banner_sellingo

Szukając informacji ne temat opinii Sellasist i recenzji tego oprogramowania, zapraszam na mój artykuł: https://www.sprzedajewnecie.pl/sellasist-opinie-i-recenzja-narzedzie-jako-alternatywa-dla-baselinkera/

 

(Artykuł stanowi nie tylko wartość merytoryczną, ale równeiż może być to materiał promocyjny zawierający link referencyjny, co pozwala mi na dalszą pracę nad rozwojem serwisu. Klikając w link referencyjny masz możliwość założyć konto. Nic z tego tytułu nie tracisz (niekiedy możesz skorzystać nawet z dodatkowego rabatu), a mi pozwala to na ewentualne pozyskanie dodatkowych środków, od zewnętrznych partnerów, na promocję serwisu).

3 KOMENTARZE

  1. Bardzo optymistyczna recenzja, niestety praktyka pokazuje co innego, własnie po roku rezygnuje ze sklepu na sellingo z wielu powodów, po pierwsze sklep ledwie z 50 produktami działa dramatycznie wolno, po drugie kontakt z firma jest prawie nieosiągalny(polecam przeczytać recenzje na googlach), po trzecie koszty wyglądają inaczej niż opisuje autor jak również każdy element nieco bardziej rozbudowujący sklep jest płatny ekstra np obsługa języka angielskiego, sklep mimo słów kluczowych wcale nie był dobrze widziany przez Google, mało tego na antywirusach korporacyjnych oznaczany był jako strona phishingowa. Drugi raz nie zdecydowałbym sie na zakup sklepu od tego dostawcy.

    • Recenzja jest nie tyle optymistyczna co po prostu obiektywna 🙂 Względem działania sklepu przy ponad tysiącu podstron, mam przykłady zadowolonych osób i nie ma mowy o żadnym spowolnieniu. Jest to może kwestia jakiś dodatkowo uruchamianych skryptów na sklepie? Temat do głębszej analizy. Koszty generalnie są znane od początku, jak w całej tej branży, pierwszy rok jest na preferencyjnych (promocyjnych) warunkach cenowych, a drugi rok już jest droższy – z resztą opisuję to także w recenzji. Nie można się sugerować tylko i wyłącznie pierwszym rokiem za 100-200 zł, gdyż już w drugim roku będzie można się mocno rozczarować. Jednakże cena Sellingo nadal pozostaje konkurencyjna względem innych oprogramowań sklepowych. Kontakt z obsługą sklepu? Zgadzam się w pełni, jest to wielka pięta Achillesowa Sellingo, wielokrotnie na to zwracaliśmy uwagę, a i zarówno w recenzji jak i w komentarzach już się do tego odnosiłem 😉 No cóż, trzeba ich po prostu męczyć telefonami i mailami do skutku! Względem pozycjonowania sklepu – tutaj wychodzi delikatnie mówiąc, mała świadomość tego czym jest pozycjonowanie. ŻADEN sklep na ŻADNYM oprogramowaniu sam z siebie nie będzie wysoko w wynikach organicznych Google 🙂 SEO to oddzielne działania marketingowe dla sklepów. Jeżeli ktoś jest zainteresowany SKUTECZNYM pozycjonowaniem sklepu – zapraszam do kontaktu, chętnie pokażę przykładowe wzrosty storn internetowych i sklepów, które miały poprawnie prowadzone SEO. Chętnie porozmawiam o tym, co można osiągnąć dzięki działaniom pozycjonowania sklepu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj