3 powody, dla których musisz zamienić klasyczny remarketing na dynamiczny

0
2343
3 powody, dla których musisz zamienić klasyczny remarketing na dynamiczny

Marketing dla sklepu internetowego jest bardzo ważny. Kampanie mają na celu pozyskanie klientów, którzy odwiedzili stronę, ale niekoniecznie dokonali zakupów. Mają na celu utrwalenie w ich pamięci danej marki, tak by chcieli zapoznać się z jej ofertą.

Remarketing Google pozwala na zwiększenie sprzedaży oraz wpływa na pozycjonowanie strony ze względu na większe zainteresowanie sklepem, dzięki kampanii remarketingowej.

Czym różni się klasyczny remarketing od dynamicznego?

Osoba, która odwiedza określoną stronę sklepu internetowego pozostawia na niej swój ślad poprzez pliki cookies. Informacje o tym, co potencjalny klient oglądał są wykorzystywane w kampaniach remarketingowych. W przypadku klasycznego remarketingu treść reklamową kreuje się samodzielnie. Trzeba tu pamiętać o stworzeniu kilku kategorii reklam, skorelowanych z poszczególnymi działami w sklepie internetowym. Każda reklama odnosząca się do oglądanej kategorii czy podkategorii powinna mieć takie samo tło oraz być wyposażona w logo marki. W ten sposób buduje się jej rozpoznawalność. Można ustalić również inne kwestie, tzn. informacje o cenie, np. produkty od określonej kwoty, a także zachęcenie klienta do działania poprzez bezpośredni zwrot, taki jak np. „zobacz koniecznie”, „nie czekaj”, „zamów” czy „sprawdź”.

Warto również zadbać o odpowiednią czcionkę. Oczywiście kategorie reklam mogą być przypisane również według akcji, które wykonał użytkownik na stronie, poza oglądaniem określonych produktów, może to być dokonanie zakupów lub ich zaniechanie bądź oglądanie jedynie produktów promocyjnych. Wykonanie takiego planu w kampanii remarketingowej jest konieczne. Remarketing klasyczny jest oparty stricte o ustawienia dla adwords remarketingu, natomiast w przypadku remarketingu dynamicznego działania są automatycznie analizowane przez system Google.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Pierwszym powodem, dla którego warto zautomatyzować remarketing, czyli zamienić na dynamiczny jest możliwość zwiększenia sprzedaży poprzez odzyskiwanie porzuconych koszyków. Dzięki temu, jeśli potencjalny klient zaniechał zakupów na stronach partnerów Google będą pojawiały się produkty, które przeglądał.

Jak pokazują badania, a także doświadczenie wielu sklepów internetowych często klienci powracają do zakupów, jeśli reklama jest wyświetlana przez dłuższy czas. Oczywiście klient, jeśli zdążył już podać swój adres e-mail otrzymuje przypomnienie o porzuconym koszyku i prośbą o dokończenie procesu zakupów bądź wyjaśnienie dlaczego zostały zaniechane. To pozwala sklepom doskonalić ofertę.

Sprzedaż produktów komplementarnych

Remarketing Google pozwala również na przedstawienie klientowi, który dokonał zakupów oferty komplementarnej. Jeśli przykładowo zamówi wędkę w sklepie wędkarskim zostanie mu zaprezentowana oferta zanęt i przynęt z tego samego sklepu. Jeśli kupuje strój do nurkowania to oczywiście sklep zaproponuje mu poprzez adwords remarketing płetwy i inne akcesoria do nurkowania.

Na tej zasadzie funkcjonuje wiele sklepów internetowych, gdyż taka kampania remarketingowa może przynieść realne zwiększenie przychodów, a także zwiększenie popularności marki.

Skuteczne akcje promocyjne produktów

Remarketing dynamiczny umożliwia również prowadzenie akcji promocyjnych produktów. Zainteresowanie zostaje zapamiętane przez system Google Ads. Zatem kiedy organizowana jest zniżka na określone produkty na stronach partnerskich Google pojawiają się reklamy dedykowane dla tych osób, które w ostatnim czasie odwiedziły stronę. Dzięki temu akcja promocyjna jest prowadzona dwutorowo zarówno w ramach tekstowych reklam w wyszukiwarce, jak i tych graficznych na portalach internetowych powiązanych z Google.

Można również tworzyć kampanie dedykowane do osób, które dokonały zakupów i proponować im korzystne rabaty. Również dla porzucających koszyki można mieć ofertę specjalną dzięki Google remarketing. Można np. zaproponować im darmową dostawę produktów, jeśli dokończą zakupy lub rabat na wybrany produkt z tej samej lub komplementarnej kategorii.

Tak naprawdę Google remarketing w wersji dynamicznej daje nieograniczone możliwości. Jedyną przeszkodą mogą być określone fundusze przeznaczone na kampanię, gdyż dobrze prowadzona kampania remarketingowa, o dużym zasięgu, musi sporo kosztować. Jednak przewidywane zyski zdecydowanie przewyższają ponoszone koszty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj